SÅ BLIR DU KUND

Vi tycker att personlig assistans ska vara enkel och lättförståelig. Likaså ska det vara enkelt att bli kund hos oss. Så här går det till:

1. Kontakta oss så träffas vi antingen hemma hos dig eller på vårt kontor. 

2. Du får berätta för oss vad som är viktigt för dig när det gäller din assistans, hur dina behov ser ut och vilken typ av stöd du vill ha från din assistansanordnare.

3. Om du bestämmer dig för oss tecknar vi ett kundavtal.  Dessutom behövs ett par blanketter ytterligare för att Försäkringskassan och din hemkommun ska få information om att vi är din nya assistansanordnare. Om du vill, tecknar vi en fullmakt så att vi kan företräda och hjälpa dig vid kontakter och processer kring din assistans gentemot kommun eller Försäkringskassan. Vill du att vi tar hand om uppsägning av din befintliga anordnare hjälper vi naturligtvis till.

4. Du får en egen Kundansvarig som därefter tillsammans med dig går igenom hur du vill att din assistans ska se ut, vilket stöd du vill ha från oss samt upprättar en enkel budget över hur assistansersättningen ska fördelas.

Som sagt, svårare än så behöver det inte vara. Att byta assistansanordnare är inte lika enkelt som att byta bank. Det är mycket enklare.

Kontakta oss för mer information

Namn*:
E-mail*:
Telefon:
Ärende*:

*Obligatoriska fält