Våra Medarbetare

Norr

Ammi Rönn

Kundansvarig

Sundsvall

Ammi har lång erfarenhet inom personlig assistans och utgår från vårt kontor i Sundsvall. Hon kommer från ett större assistansbolag där hon haft en rad olika roller varav senast som verksamhetschef inom personlig assistans. Tidigare har hon arbetat inom vård och omsorg inom funktionsnedsättning. Ammi brinner för att få arbeta med människor och få känna att hon kan göra skillnad.

Ulrika Richnau

Kundansvarig

Sundsvall

Ulrika har hela sitt yrkesliv arbetat inom vård och omsorg samt psykiatrin och utgår från vårt kontor i Sundsvall. Hon har även en egen erfarenhet och förståelse som anhörig till någon som har behov av personlig assistans. Hennes pappa blev beviljad assistans efter en dykolycka för drygt 20 år sedan. De senaste tio åren har hon arbetat som verksamhetschef inom personlig assistans på ett större assistansbolag.

Gunilla Jonsson

Kundansvarig

Umeå

Gunilla har lång personlig erfarenhet av personlig assistans, då hennes dotter har sedan 12 år tillbaka personlig assistans dygnet om och utgår från vårt kontor i Umeå. Utöver den extra förståelsen för att leva med personlig assistans är Gunilla även en mycket lugn, trygg och varm person med underfundig humor.

Malin Ericson

Kundansvarig

Umeå

Malin har tidigare jobbat som personlig assistent och arbetsledare i flera år och utgår från vårt kontor i Umeå. Hon kommer närmast från ett annat assistansbolag där hon jobbat som uppdragschef i 5 år. Malin tycker det är fantastiskt roligt och givande att kunna göra skillnad för människor med olika behov. Att få jobba nära assistenterna är också något som är väldigt givande. Malin tycker att hon har världens bästa jobb.

Max Richardsson

Administratör

Umeå

Max föddes med sjukdomen Poly-neuropati och har fått en stor förståelse och erfarenhet genom den. Men det stoppar honom inte att försöka se positivt på livet med en humor som går högt i tak och ett värmande skratt som smittar av sig. Tidigare jobbade Max på ett annat assistansbolag i 4 år. På fritiden är det familj, vänner, simträning och även stort intresse för hockey som gäller.

Anders Öberg

Verksamhetsutvecklare / Kundansvarig

Västerbotten

Anders har lång erfarenhet inom assistans och har hela Norr- och Västerbotten som arbetsplats. Innan han började på God Assistans arbetade han på ett av de större assistansbolagen som affärsutvecklare. Anders tillför mycket med sin trygga och lugna personlighet samt sin kompetens inom assistans.

Stina Wikström

Kundansvarig

Skellefteå

Stina har lång erfarenhet inom assistans då hon har arbetat som personlig assistent, ekonomiadministratör och verksamhets-chef på ett av de största assistansbolagen. Hos oss tillför hon bland många saker ordning och reda samt att hon är väldigt mån om sina kunder och medarbetare. Stina vill att alla ska må bra och trivas med tillvaron och utgår från vårt kontor i Skellefteå.

Ann-Marie (Mimmi) Stolberg

VD i Norr/Jur.kand

Skellefteå

Ann-Marie ”Mimmi” är både vår jurist och verksamhetschef i Norr. Sedan 2009 har Mimmi jobbat inom personlig assistans, liksom flera av våra medarbetare har även hon en personlig relation till funktionshinder inom familjen. Mimmi arbetade innan hon kom till God Assistans på ett större assistansbolag som både chefsjurist och regionchef. Dessutom har hon blivit utsedd till en av Sveriges främsta unga ledare. Mimmi leder vår verksamhet i Norr och utgår från vårt kontor i Skellefteå.

Siv Hjort Lindstedt

Kundansvarig

Luleå

Siv är vår mest erfarna medarbetare med lång erfarenhet från socialt arbete, främst inom kommunal verksamhet och utgår från vårt kontor i Luleå. Hon var med från allra första början när LSS reformen introducerades som LSS-handläggare och enhetschef inom handikappomsorgen. Siv har även lång erfarenhet inom äldreomsorgen och då som bistånds-handläggare, enhetschef och äldreomsorgschef. Innan hon kom till God Assistans arbetade Siv som verksamhetschef inom ett större assistansbolag.

Anne Wuolo Ekepil

Kundansvarig

Luleå

Anne har lång erfarenhet inom personlig assistans både inom kommunal och privat regi. Hon kommer nu senast från ett av de största assistansbolagen.

Maria Sjöblom

Jurist

Luleå

Maria kommer närmast från arbete på förvaltningsrätten där hon arbetat ca 10 år som föredragande med fokus på socialförsäkring och då framförallt assistansersättning och personlig assistans enligt LSS. Innan hon började på domstolen arbetade hon med omprövningar och processföring på Försäkringskassan. Maria utgår från vårt kontor i Luleå.

Mitt

Anneli Nordström Lundqvist

Kundansvarig

Solna

Anneli är en av våra allra mest erfarna medarbetare inom personlig assistans och utgår idag från vårt kontor i Solna. Anneli har under många år arbetat på olika nyckelpositioner inom assistans. Hon var bl.a. med och byggde upp ett assistansbolag som idag tillhör ett av landets största. Anneli har en djup kunskap och förståelse för ”hantverket” assistans och brinner för att hjälpa människor samt ge det lilla ”extra” i allt hon gör.

Malin Forsberg

Kundansvarig

Solna

Malin utgår från vårt kontor i Solna och har spenderat större delen av sitt yrkesliv inom medicintekniska företag där hon främst arbetat med kundservice och logistik. Malin är också en ”funkismamma” till en liten tjej med utvecklingsstörning som även har assistans i dagsläget. Malin har den där lilla extra kunskapen om livet med ett funkisbarn, erfarenheten och ett brinnande intresse för att hjälpa familjer i liknande situation.

Emma Bengtsson

Kundansvarig

Solna

Emma utgår från vårt kontor i Solna och har en lång erfarenhet av personlig assistans, både som yrkesverksam och privat, då hennes pappa levde med dubbel assistans dygnet runt i två år. Emma har därför den där lilla extra förståelsen och kunskapen om hur det är att leva med personlig assistans. Med sin inställning att den bästa assistansen drivs med hjärtat, sin härliga humor och viljan att alltid göra sitt bästa är Emma en mycket viktig pusselbit i vårt team.

Petra Lindström

Kundansvarig

Solna

Petra är beteendevetare i grunden och har dessutom lång erfarenhet som personlig assistent och arbetsledare. Hon är en person med starkt driv och positiv energi samt grundare av tillgänglighetsappen Fritt Fram. Petra utgår från vårt kontor i Solna.

Matilda Bertlin

Kundansvarig

Solna

Matilda utgår från vårt kontor i Solna och har en lång erfarenhet inom vårdbranschen där hon har arbetat både med den praktiska och administrativa biten. ”Jag vill känna att jag gör någonting bra för andra människor varje dag” När Matilda inte arbetar på God Assistans springer hon gärna, både med sig själv som sällskap eller som medlöpare till folk som behöver extra stöd och hjälp.

Johan Bramstång

Kundassistent

Solna

Johan är en av våra yngsta medarbetare men den av oss som har längst erfarenhet av personlig assistans, detta p.g.a. en CP-skada sedan födseln. Han är utbildad inom ljud och bild på gymnasienivå och har sedan 2013 främst jobbat inom personlig assistans. Innan han började på God Assistans arbetade Johan som Kundassistent på ett stort assistansbolag. Johan utgår från vårt kontor i Solna.

Charlotte Templeton

VD i Mitt

Solna

Charlotte är utbildad socionom och har arbetat inom omsorgen i 20 år. Av dessa har hon arbetat 16 år inom personlig assistans, både på stora och små bolag och även en kort period som enhetschef på Försäkringskassans assistansenhet i Söderort. I sin roll som verksamhetschef är Charlotte operativt ansvarig för verksamheten i mitt och utgår från vårt kontor i Solna.

Linda Bergstrand

Jurist

Solna

Linda är en av landets mest erfarna jurister inom  assistansbranschen och utgår från vårt kontor i Solna. Hon har erfarenhet från Försäkringskassan och har därmed god insikt i hur arbetet bedrivs på myndigheten. Stor del av hennes erfarenhet är dock från privata företag inom personlig assistans. Linda är en engagerad och målmedveten jurist som drivs av att kunna göra skillnad i människors liv.

Maria von Sydow

Jurist (föräldraledig)

Solna

Maria har lång erfarenhet av branschen där hon arbetat på två av de större bolagen som dels Kundansvarig men framförallt som jurist de senaste sex åren. Maria utgår från vårt kontor i Solna.

Wonsa Choi

Kundansvarig

Norrköping

Wonsa har lång erfarenhet inom personlig assistans och utgår från vårt kontor i Norrköping. Wonsa började arbeta som personlig assistent i kommunal regi och har de sista åren arbetat med samordning, löneadministration och även som verksamhetschef.

Veronika Nossbring

Kundansvarig

Norrköping

I 25 år har Veronika arbetat inom äldreomsorg , daglig verksamhet och på LSS boenden, i Norrköpings kommun . Hon har varit med och startat upp två boenden för unga vuxna och efter det jobbade hon tre år som samordnare inom personlig assistans. Nu senast kommer hon från ett större assistansbolag där hon jobbat som verksamhetschef i 5 år och utgår idag från vårt kontor i Norrköping.

Syd

Johanna Andersson

Kundansvarig

Oskarshamn

Johanna utgår från vårt kontor i Oskarshamn. Innan hon kom till God Assistans så har hon varit kundansvarig hos andra assistansanordnare både i kommunal och privat regi. Hon har även varit verksam inom Socialtjänsten som handläggare där hon mött människor med olika funktionsvariationer sen 2005.

Sylvia Wallin Holmqvist

Kundansvarig

Malmö

Sylvia utgår från vårt kontor i Malmö. Hon har tidigare arbetat på ett större assistansbolag som kundansvarig under fyra års tid och har arbetat som personlig assistent under sin studietid.

Nicole Areskoug

Kundansvarig

Malmö

Nicole är utbildad personalvetare och har lång erfarenhet inom HR och främst rekrytering. Hon har tidigare arbetat som rekryteringsspecialist på ett av de största assistansbolagen och kommer nu senast från ett rekryteringsbolag.

Magnus Ivarsson

VD i Syd

Malmö

Magnus är ansvarig för vår verksamhet i syd utgår från vårt kontor i Malmö. Magnus kommer senast från ett större assistansbolag där han arbetat som regionchef under de senaste 2,5 åren.

Karin Ståhlnacke fd Czubala

Jurist

Malmö

Karin är en mycket erfaren jurist som nu senast kommer från ett större assistansbolag där hon var senior jurist.

Juridik

Linda Bergstrand

Jurist

Solna

Linda är en av landets mest erfarna jurister inom  assistansbranschen och utgår från vårt kontor i Solna. Hon har erfarenhet från Försäkringskassan och har därmed god insikt i hur arbetet bedrivs på myndigheten. Stor del av hennes erfarenhet är dock från privata företag inom personlig assistans. Linda är en engagerad och målmedveten jurist som drivs av att kunna göra skillnad i människors liv.

Maria von Sydow

Jurist (föräldraledig)

Solna

Maria har lång erfarenhet av branschen där hon arbetat på två av de större bolagen som dels Kundansvarig men framförallt som jurist de senaste sex åren. Maria utgår från vårt kontor i Solna.

Maria Sjöblom

Jurist

Luleå

Maria kommer närmast från arbete på förvaltningsrätten där hon arbetat ca 10 år som föredragande med fokus på socialförsäkring och då framförallt assistansersättning och personlig assistans enligt LSS. Innan hon började på domstolen arbetade hon med omprövningar och processföring på Försäkringskassan. Maria utgår från vårt kontor i Luleå.

Karin Ståhlnacke fd Czubala

Jur.kand

Malmö

Karin är en mycket erfaren jurist som nu senast kommer från ett större assistansbolag där hon var senior jurist.

Ann-Marie (Mimmi) Stolberg

VD i Norr/Jur.kand

Skellefteå

Ann-Marie ”Mimmi” är både vår jurist och VD i Norr. Sedan 2009 har Mimmi jobbat inom personlig assistans, liksom flera av våra medarbetare har även hon en personlig relation till funktionshinder inom familjen. Mimmi arbetade innan hon kom till God Assistans på ett större assistansbolag som både chefsjurist och regionchef. Dessutom har hon blivit utsedd till en av Sveriges främsta unga ledare. Mimmi leder vår verksamhet i Norr och utgår från vårt kontor i Skellefteå.

Utveckling & HR

Ann-Marie (Mimmi) Stolberg

Kommunikationsansvarig

Skellefteå

Ann-Marie ”Mimmi” ansvarar för vår externa kommunikation. Dessutom är hon både jurist och VD i Norr. Sedan 2009 har Mimmi jobbat inom personlig assistans, liksom flera av våra medarbetare har även hon en personlig relation till funktionshinder inom familjen. Mimmi arbetade innan hon kom till God Assistans på ett större assistansbolag som både chefsjurist och regionchef. Dessutom har hon blivit utsedd till en av Sveriges främsta unga ledare. Mimmi leder vår verksamhet i Norr och utgår från vårt kontor i Skellefteå.

Mikael Nordmark

Grundare

Solna

Mikael grundade God Assistans för att han ville göra skillnad. Något bra. Mikael hoppade av en framgångsrik karriär inom marknadsföring för att starta God Assistans. Mikaels son Hugo är en stor orsak till detta. En glad kille men med ett mycket omfattande funktionshinder. När inte Mikael jobbar med God Assistans, föreläser han ute i landet eller tränar inför olika lopp som han och Hugo springer under namnet Team Nordmark.

Martin Wilén

Koncernchef

Solna

Martin är i grunden arbetsterapeut och har tillbringat nästan hela sitt yrkesliv inom vård- och omsorg. De senaste 12 åren har Martin arbetat inom assistans på olika chefspositioner. Innan har började på God Assistans var Martin VD på ett av dom största assistansbolagen. Martin är en ledare som brinner för att utveckla medarbetare och få dom att trivas på jobbet.

Peter Fahlström

HR-chef

Solna

För lite mer än femton år sedan dök Peter på grunt vatten och bröt nacken vilket orsakade en ryggmärgsskada som gör att han tar sig fram med rullstol. Peter har en personalvetarutbildning och var under nio år verksamhetschef på RG Aktiv Rehabilitering. Med sin personliga erfarenhet, sin yrkesmässiga bakgrund och framförallt sitt norrländska lugn gör Peter till en viktig kugge på kontoret i Solna.

Ekonomi

Fredrik Sjögren

Ekonomichef

Solna

Fredrik har en gedigen erfarenhet inom olika ekonomijobb, bl a som revisor, controller och ekonomichef. Närmast kommer han från Hjärnfonden där han arbetade som administrativ chef. Då Fredrik även är pappa till en glad kille med en grav funktionsnedsättning skapar det en extra förståelse och erfarenhet av personlig assistans.

Danijela Malbaski

Löneansvarig

Solna

Danijela är ansvarig för vår lönehantering. Med sitt noggranna sätt och sitt stora intresse för lön sprider hon ett lugn att vår löneprocess alltid vidareutvecklas och håller hög kvalitet.

Angelica Palmroth

Ekonomiassistent

Solna

Angelica har redan en bred kunskap om alla de olika redovisningsfrågor som vi ställs in för i vår vardag. Med sin vilja att hela tiden lära sig mer och hennes prestigelösa sätt att ta sig an nya uppgifter är hon en mycket uppskattad kollega.

Asil Salah

Ekonomiassistent

Solna

Asil är utbildad redovisningsekonom och har även erfarenhet som löneadministratör. Med sina kunskaper, vilja att vidareutvecklas och sitt glada humör sprider hon en härlig känsla omkring sig.

Mathias von Holst

Redovisningsansvarig

Solna

Mathias ansvarar för vår redovisning och är vårt senaste tillskott. Han har genom åren samlat på sig en gedigen kompetens inom ekonomi vilket tillsammans med en stor portion envishet och ett lättsamt sätt gör honom till en viktig resurs för oss alla.

Kersti Carlsson

Löneadministratör

Solna

Kersti är utbildad lönespecialist och har tidigare erfarenhet från större kommunala verksamheter med många anställda och förstår därmed vikten av väl fungerande processer. Kersti tar sig an sina arbetsuppgifter med en självklarhet som vi alla är lite avundsjuka på.