Våra Medarbetare

Norr

Ann-Marie (Mimmi) Stolberg

VD i Norr/Jur.kand

Skellefteå

Ann-Marie ”Mimmi” är både vår jurist och VD för God Assistans i Norr. Sedan 2009 har Mimmi jobbat inom personlig assistans och liksom flera av våra medarbetare har även hon en personlig relation till funktionsnedsättning inom familjen. Mimmi arbetade innan hon kom till God Assistans på ett större assistansbolag som både chefsjurist och regionchef. Dessutom har hon blivit utsedd till en av Sveriges främsta unga ledare. Mimmi leder vår verksamhet i Norr och utgår från vårt kontor i Skellefteå.

Stina Wikström

Kundansvarig

Skellefteå

Stina har lång erfarenhet inom personlig assistans då hon innan hon kom till God Assistans har arbetat som personlig assistent, ekonomiadministratör och verksamhetschef på ett av de största assistansbolagen. Hos oss tillför hon bland många saker ordning och reda samt att hon är väldigt mån om sina kunder och medarbetare. Stina vill att alla ska må bra och trivas med tillvaron och utgår från vårt kontor i Skellefteå.

Anders Öberg

Verksamhetsutvecklare / Kundansvarig

Västerbotten

Anders har lång erfarenhet inom personlig assistans och har hela Norr- och Västerbotten som arbetsplats. Innan han började på God Assistans arbetade han på ett av de större assistansbolagen som affärsutvecklare. Anders tillför mycket med sin trygga och lugna personlighet samt sin kompetens inom assistans.

Malin Ericson

Kundansvarig

Umeå

Malin har tidigare arbetat som personlig assistent och arbetsledare i flera år och utgår från vårt kontor i Umeå. Hon kommer närmast från ett annat assistansbolag där hon arbetade som uppdragschef i 5 år. Malin tycker det är fantastiskt roligt och givande att kunna göra skillnad för människor med olika behov. Att få jobba nära assistenterna är också något som är väldigt givande. Malin tycker att hon har världens bästa jobb.

Max Richardsson

Administratör

Umeå

Max är vår administratör i Norr och har ett skratt som lätt smittar av sig och har en humor som går högt i tak. Han utgår från vårt kontor i Umeå. Max har tidigare ett par års erfarenhet inom assistans, men har också genom sin egen sjukdom fått en större förståelse och ett bredare perspektiv i livet. På fritiden ligger familj, vänner och träning nära hjärtat.

Anne Wuolo Ekepil

Kundansvarig

Luleå

Anne har lång erfarenhet av arbete som ledare inom personlig assistans, stöd och omsorg samt äldreomsorgen inom både kommunal och privat regi. Hon kommer närmast från ett arbete som verksamhetschef hos ett av de största assistansbolagen. Anne har hela sitt yrkesverksamma liv arbetat inom vård och omsorg b la som personlig assistent. I sitt arbete som kundansvarig känner hon att hon får möjligheten att ge det lilla extra som kan göra skillnad för en annan människa. Hon utgår från både Piteå och Luleå.

Siv Hjort Lindstedt

Kundansvarig

Luleå

Siv är vår mest erfarna medarbetare med lång erfarenhet från socialt arbete, främst inom kommunal verksamhet och hon utgår från vårt kontor i Luleå. Hon var med från allra första början när LSS reformen introducerades som LSS-handläggare och enhetschef inom dåvarande handikappomsorgen. Siv har även lång erfarenhet inom äldreomsorgen och då som bistånds-handläggare, enhetschef och äldreomsorgschef. Innan hon kom till God Assistans arbetade Siv som verksamhetschef inom ett större assistansbolag.

Maria Sjöblom

Jurist

Luleå

Maria kommer närmast från arbete på förvaltningsrätten där hon arbetade ca 10 år som föredragande med fokus på socialförsäkring och då framförallt assistansersättning och personlig assistans enligt LSS. Innan hon började på domstolen arbetade hon med omprövningar och processföring på Försäkringskassan. Maria utgår från vårt kontor i Luleå.

Ammi Rönn

Kundansvarig

Sundsvall

Ammi har lång erfarenhet inom personlig assistans och utgår från vårt kontor i Sundsvall. Hon arbetade tidigare på ett större assistansbolag där hon hade en rad olika roller varav senast som verksamhetschef inom personlig assistans. Innan dess arbetade hon inom vård och omsorg med fokus på funktionsnedsättning. Ammi brinner för att få arbeta med människor och få känna att hon kan göra skillnad.

Ulrika Richnau

Kundansvarig

Sundsvall

Ulrika har hela sitt yrkesliv arbetat inom vård och omsorg samt psykiatrin och utgår från vårt kontor i Sundsvall. Hon har även en egen erfarenhet och förståelse som anhörig till någon som har behov av personlig assistans. Hennes pappa blev beviljad assistans efter en dykolycka för drygt 20 år sedan. De senaste tio åren har hon arbetat som verksamhetschef inom personlig assistans på ett större assistansbolag innan hon kom till God Assistans.

Mitt

Anders Huss

Verksamhetschef

Karlstad

Anders är verksamhetschef och ansvarig för vårt nystartade kontor i Karlstad som öppnat nu i januari. Han har arbetat inom assistans sedan 2005 då han började som personlig assistent i Karlstad. Sedan 2006 har han arbetat med själva organisationen kring assistans i både större och mindre företag inom personlig assistans och i en rad olika roller.

Emma Bengtsson

Kundansvarig

Solna

Emma utgår från vårt kontor i Solna och har en lång erfarenhet av personlig assistans, både som yrkesverksam och privat, då hennes pappa levde med dubbel assistans dygnet runt i två år. Emma har därför den där lilla extra förståelsen och kunskapen om hur det är att leva med personlig assistans. Med sin inställning att den bästa assistansen drivs med hjärtat, sin härliga humor och viljan att alltid göra sitt bästa är Emma en mycket viktig pusselbit i vårt team.

Petra Lindström

Kundansvarig

Solna

Petra är beteendevetare i grunden och har dessutom lång erfarenhet som personlig assistent och arbetsledare. Hon är en person med starkt driv och positiv energi samt grundare av tillgänglighets-appen Fritt Fram. Petra utgår från vårt kontor i Solna.

Matilda Bertlin

Kundansvarig

Solna

Matilda utgår från vårt kontor i Solna och har lång erfarenhet inom vård & omsorg där hon har arbetat både med den praktiska och administrativa biten. ”Jag vill känna att jag gör någonting bra för andra människor varje dag” När Matilda inte arbetar på God Assistans springer hon gärna, både med sig själv som sällskap eller som medlöpare till folk som behöver extra stöd och hjälp.

Johan Bramstång

Kundassistent

Solna

Johan är en av våra yngsta medarbetare men den av oss som har längst erfarenhet av personlig assistans, detta p.g.a. en CP-skada sedan födseln. Han är utbildad inom ljud och bild på gymnasienivå och har sedan 2013 främst arbetat inom personlig assistans. Innan han började på God Assistans arbetade Johan som Kundassistent på ett stort assistansbolag. Johan utgår från vårt kontor i Solna.

Anneli Nordström Lundqvist

Kundansvarig

Solna

Anneli är en av våra allra mest erfarna medarbetare inom personlig assistans och utgår från vårt kontor i Solna. Anneli har under många år arbetat på olika nyckelpositioner inom assistans. Hon var bl.a. med och byggde upp ett assistansbolag som idag tillhör ett av landets största. Anneli har en djup kunskap och förståelse för ”hantverket” assistans och brinner för att hjälpa människor samt ge det lilla ”extra” i allt hon gör.

Malin Forsberg

Kundansvarig

Solna

Malin utgår från vårt kontor i Solna och har spenderat större delen av sitt yrkesliv inom medicintekniska företag där hon främst arbetat med kundservice och logistik. Malin är också en ”funkismamma” till en tjej med utvecklingsstörning som även har personlig assistans. Malin har den där lilla extra kunskapen om livet med ett funkisbarn, erfarenheten och ett brinnande intresse för att hjälpa familjer i liknande situation.

Veronika Nossbring

Kundansvarig

Norrköping

I 25 år har Veronika arbetat inom äldreomsorg, daglig verksamhet och på LSS-boenden i Norrköpings kommun . Hon har varit med och startat upp två boenden för unga vuxna och efter det arbetade hon tre år som samordnare inom personlig assistans. Nu senast kommer hon från ett större assistansbolag där hon arbetat som verksamhetschef i 5 år. Veronika utgår från vårt kontor i Norrköping.

Wonsa Choi

Kundansvarig

Norrköping

Wonsa har lång erfarenhet inom personlig assistans och utgår från vårt kontor i Norrköping. Wonsa började arbeta som personlig assistent i kommunal regi och har de senaste åren arbetat med samordning, löneadministration och även som verksamhetschef på ett av landets större assistansbolag.

Linda Bergstrand

Jurist

Solna

Linda är en av landets mest erfarna jurister inom assistansbranschen och utgår från vårt kontor i Solna. Hon har erfarenhet från Försäkringskassan och har därmed god insikt i hur arbetet bedrivs på myndigheten. Stor del av hennes erfarenhet är dock från privata företag inom personlig assistans. Linda är en engagerad och målmedveten jurist som drivs av att kunna göra skillnad i människors liv.

Charlotte Templeton

VD i Mitt

Solna

Charlotte är utbildad socionom och har arbetat inom omsorgen i 20 år. Av dessa har hon arbetat 16 år inom personlig assistans, både på stora och små bolag och även en kort period som enhetschef på Försäkringskassans assistansenhet i Söderort. I sin roll som VD för God Assistans i Mitt är Charlotte ansvarig för verksamheten i Mitt och utgår från vårt kontor i Solna.

Maria von Sydow

Jurist (föräldraledig)

Solna

Maria har lång erfarenhet av assistansbranschen där hon arbetat på två av de större bolagen som dels Kundansvarig men framförallt som jurist de senaste sex åren. Maria utgår från vårt kontor i Solna. Maria är för tillfället föräldraledig.

Syd

Magnus Ivarsson

VD i Syd

Malmö

Magnus är VD för God Assistans i Syd och utgår från Syds huvudkontor i Malmö. Magnus arbetade tidigare som regionchef på ett av landets större assistansbolag.

Karin Ståhlnacke fd Czubala

Jurist

Malmö

Karin är en mycket erfaren jurist som utgår från vårt kontor i Malmö. Efter sin juristexamen arbetade hon som jurist på en kvinnojour i Malmö och därefter arbetade hon som senior jurist på ett av landets  större assistansbolag innan hon kom till God Assistans. Karin pratar även flytande polska och kan bistå med rådgivning och juridiskt stöd inom detta språk.

Sylvia Wallin Holmqvist

Kundansvarig

Malmö

Sylvia utgår från vårt kontor i Malmö. Innan hon kom till God Assistans arbetade hon på ett större assistansbolag som kundansvarig under fyra års tid och hon har även arbetat som personlig assistent under sin studietid.

Johanna Andersson

Kundansvarig

Oskarshamn

Johanna utgår från vårt kontor i Oskarshamn. Innan hon kom till God Assistans så har hon arbetat som kundansvarig hos andra assistansanordnare både i kommunal och privat regi. Johanna har även varit verksam inom Socialtjänsten som handläggare där hon mött människor med olika funktionsvariationer sedan 2005.

Nicole Areskoug

Kundansvarig

Malmö

Nicole är utbildad personalvetare och har lång erfarenhet inom HR och främst rekrytering. Hon har tidigare arbetat som rekryteringsspecialist på ett av de största assistansbolagen och kommer nu senast från ett rekryteringsbolag.

Juridik

Karin Ståhlnacke fd Czubala

Jur.kand

Malmö

Karin är en mycket erfaren jurist som utgår från vårt kontor i Malmö. Efter sin juristexamen arbetade hon som jurist på en kvinnojour i Malmö och därefter arbetade hon som senior jurist på ett av landets  större assistansbolag innan hon kom till God Assistans. Karin pratar även flytande polska och kan bistå med rådgivning och juridiskt stöd inom detta språk.

Linda Bergstrand

Jurist

Solna

Linda är en av landets mest erfarna jurister inom  assistansbranschen och utgår från vårt kontor i Solna. Hon har erfarenhet från Försäkringskassan och har därmed god insikt i hur arbetet bedrivs på myndigheten. Stor del av hennes erfarenhet är dock från privata företag inom personlig assistans. Linda är en engagerad och målmedveten jurist som drivs av att kunna göra skillnad i människors liv.

Maria Sjöblom

Jurist

Luleå

Maria kommer närmast från arbete på förvaltningsrätten där hon arbetat ca 10 år som föredragande med fokus på socialförsäkring och då framförallt assistansersättning och personlig assistans enligt LSS. Innan hon började på domstolen arbetade hon med omprövningar och processföring på Försäkringskassan. Maria utgår från vårt kontor i Luleå.

Ann-Marie (Mimmi) Stolberg

VD i Norr/Jur.kand

Skellefteå

Ann-Marie ”Mimmi” är både vår jurist och VD i Norr. Sedan 2009 har Mimmi jobbat inom personlig assistans, liksom flera av våra medarbetare har även hon en personlig relation till funktionsnedsättning inom familjen. Mimmi arbetade innan hon kom till God Assistans på ett större assistansbolag som både chefsjurist och regionchef. Dessutom har hon blivit utsedd till en av Sveriges främsta unga ledare. Mimmi leder vår verksamhet i Norr och utgår från vårt kontor i Skellefteå.

Maria von Sydow

Jurist (föräldraledig)

Solna

Maria har lång erfarenhet av assistansbranschen där hon arbetat på två av de större bolagen som dels Kundansvarig men framförallt som jurist de senaste sex åren. Maria utgår från vårt kontor i Solna. Maria är för tillfället föräldraledig.

STYRELSE

Martin Wilén

Styrelseordförande

Solna

Martin är i grunden arbetsterapeut och har tillbringat nästan hela sitt yrkesliv inom vård- och omsorg. De senaste 12 åren har Martin arbetat inom assistans på olika chefspositioner. Innan har började på God Assistans var Martin VD på ett av dom största assistansbolagen. Martin är en ledare som brinner för att utveckla medarbetare och få dom att trivas på jobbet.

Mikael Nordmark

Grundare

Solna

Mikael grundade God Assistans för att han ville göra skillnad. Något bra. Mikael hoppade av en karriär inom marknadsföring för att starta God Assistans. Mikaels son Hugo är en stor orsak till detta. En glad kille men med mycket omfattande funktionsnedsättningar.

SUPPORT

Ann-Marie (Mimmi) Stolberg

Kommunikationsansvarig

Skellefteå

Ann-Marie ”Mimmi” ansvarar för vår externa kommunikation. Dessutom är hon både jurist och VD för God Assistans i Norr. Sedan 2009 har Mimmi jobbat inom personlig assistans, liksom flera av våra medarbetare har även hon en personlig relation till funktionshinder inom familjen. Mimmi arbetade innan hon kom till God Assistans på ett större assistansbolag som både chefsjurist och regionchef. Dessutom har hon blivit utsedd till en av Sveriges främsta unga ledare. Mimmi leder vår verksamhet i Norr och utgår från vårt kontor i Skellefteå.

Peter Fahlström

Lön & HR-chef

Solna

För lite mer än femton år sedan dök Peter på grunt vatten och bröt nacken vilket orsakade en ryggmärgsskada som gör att han tar sig fram med rullstol. Peter har en personalvetarutbildning och var under nio år verksamhetschef på RG Aktiv Rehabilitering. Med sin personliga erfarenhet, sin yrkesmässiga bakgrund och framförallt sitt norrländska lugn gör Peter till en viktig kugge på kontoret i Solna.

Angelica Palmroth

Ekonomiassistent

Solna

Angelica har en bred kunskap om alla de olika redovisningsfrågor som vi ställs inför i vår vardag. Med sin vilja att hela tiden lära sig mer och hennes prestigelösa sätt att ta sig an nya uppgifter är hon en mycket uppskattad kollega.

Asil Saleh

Ekonomiassistent

Solna

Asil är utbildad redovisningsekonom och har även erfarenhet som löneadministratör. Med sina kunskaper, vilja att vidareutvecklas och sitt glada humör sprider hon en härlig känsla omkring sig.

Mathias von Holst

Redovisningschef

Solna

Mathias ansvarar för vår redovisning. Han har genom åren samlat på sig en gedigen kompetens inom ekonomi vilket tillsammans med en stor portion envishet och ett lättsamt sätt gör honom till en viktig resurs för oss alla.

Kersti Carlsson

Löneadministratör

Solna

Kersti är utbildad lönespecialist och har tidigare erfarenhet från större kommunala verksamheter med många anställda och förstår därmed vikten av väl fungerande processer. Kersti tar sig an sina arbetsuppgifter med en självklarhet som vi alla är lite avundsjuka på.

Danijela Malbaski

Löneadministratör

Solna

Danijela är ansvarig för vår lönehantering. Med sitt noggranna sätt och sitt stora intresse för lön sprider hon ett lugn att vår löneprocess alltid vidareutvecklas och håller hög kvalitet.

Fredrik Sjögren

VD & Koncernchef

Solna

Fredrik har en gedigen erfarenhet inom olika ekonomijobb, bl a som revisor, controller och ekonomichef. Innan han kom till God Assistans arbetade han på Hjärnfonden som administrativ chef. Fredrik är VD för God Assistans Support där ekonomi, lön, HR & marknad ingår samt att han är koncernchef. Fredrik är även är pappa till en glad kille med en grav funktionsnedsättning skapar det en extra förståelse och erfarenhet av personlig assistans.